Már a Mercedes nyakán az 1000 lóerőt döngető Ferrari-motor? - Forma 1 Ferrari

Már a Mercedes nyakán az 1000 lóerőt döngető Ferrari-motor?


Források szerint a Mercedes után már a Ferrari is elérte motorjával a bűvös 1000 lóerős teljesítményt. De nem csak a motor kapcsán érkeznek hírek jelentős előrelépésről.

„Maranellóban jártam az elmúlt napokban, a fiúk elfoglaltak voltak, de nyugodtnak tűntek. Számomra már túl nyugodtnak is. Ebből csak arra következtethetek, hogy vagy egy szörnyeteget építettünk, vagy egy tragacsot” – nyilatkozta a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nemrég a detroiti motorshow-n a készülő 2018-as autójukról.

Többet egyelőre nemigen tudni az új masináról – csupán pletyka szintjén. Utóbbiból viszont Olaszországban nincs hiány. Korábban híre ment, hogy az új Ferrari tengelytávja hosszabb lesz az elődjénél, most pedig egy, a csapathoz közel álló újságíró, Leo Turrini számolt be a motorrészlegről érkező, bizakodásra okot adó fejleményekről. „Nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy diétára fogják az erőforrást, hogy lekarcsúsítsák azt. A Mercedes egyik nagy előnye az a tény, hogy a teljes csomagjának lejjebb van a tömegközéppontja” – írta blogján.
Beszámolója szerint a téli tömegcsökkentés eredményes volt, ám ennél is pozitívabb hír, hogy tudomása szerint a próbapadon az új motor már ugyanúgy elérte az 1000 lóerős teljesítményt, ahogyan a Mercedesé is korábban. Mindezt persze egy dolog a gyárban elérni, és egy másik a versenypályán, főleg huzamosabb ideig. Turrini kiemelte, a Ferrari már a múlt nyáron szerette volna jelentősen csökkenteni V6-os tömegét, ám ebbe akkor még beletört a bicskája, ami azt mutatja, nem olyan könnyű megvalósítani az elméletben jónak tűnő terveket.


A Mercedes motorrészlegének vezetője, Andy Cowell a múlt év végén egyébként azt nyilatkozta, a versenypályán még nem érték el az 1000 lóerőt, ám megvalósítható célnak tartja ezt. Az egyik csapat GPS-adatokra hagyatkozó mérése is ezt erősíti: eszerint a csillagosok erőforrása 949 lóerős teljesítményre volt képes 2017-ben. A Ferrari felzárkózása ugyanakkor nem tűnik irreális célnak, mivel az elemzés már tavaly 15 lóerőre saccolta a vörösök lemaradását.

Turrini emellett az új Ferrari aerodinamikájáról is szerzett pár információt. Szerinte az új karosszéria is jelentős előrelépést ígér a szimulációk alapján. „De csak a barcelonai teszteken derülhet ki, hogy megvan-e a megegyezés az elmélet és a gyakorlat között. Egyelőre még minden csak feltételes. De álmodni jó” – intett óvatosságra az olasz.

Tragacs lesz, vagy bestia? Ezt még senki sem tudhatja. Az viszont már biztos, hogy előszőr február 22-én csodálhatjuk meg az új Ferrarit.

Írta:M4sport.hu
Üzemeltető: Blogger.