A Ferrari elmagyarázta a kerékcsere-baleset hátterét - Forma 1 Ferrari

A Ferrari elmagyarázta a kerékcsere-baleset hátterét


A Ferrari csapatfőnöke elmagyarázta, hol siklott félre Kimi Räikkönen bahreini kerékcseréje. Az istálló az FIA-val közösen vizsgálta ki a történteket, és több ponton változtatott.

Kettős lábtörés lett a következménye a Ferrari Bahreini Nagydíjon elhibázott kerékcseréjének. Kimi Räikkönen úgy kapott zöld jelzést a csapattól, hogy bal hátsó kerekén valójában még dolgoztak a szerelői. Miközben a másik három abroncsot már lecserélték, a negyedik még le sem került az autóról, ám a szabad jelzésre reagálva a finn gázt adott, elütve ezzel csapattársát.


A történtekért a Ferrarinak 50 ezer eurós büntetést kellett fizetnie, emellett az FIA is vizsgálatot indított, mivel aggasztja az idén feltűnően sok boxutcai rontás. Csütörtökön Charlie Whiting versenyigazgató és Joe Bauer technikai delegált Jock Clear főmérnökkel és Mattia Binotto technikai igazgatóval egyeztetett az esetről és az azóta tett változtatásokról a kínai boxutcában.


Az ügyben eddig hallgató Ferrari részéről Maurizio Arrivabene csapatfőnököt a pénteki sajtótájékoztatón arra kérték, adjon információt, e vizsgálatról, és magyarázza el, pontosan mi is történt a múlt héten. „A teljes folyamaton végigmentünk. Van egy procedúránk, amellyel biztosítani kívánjuk, hogy a kerékcsere a létező legbiztonságosabb módon történjen. Ebben az esetben három tényező játszott szerepet. Az egyik emberi kézben volt, a másik mechanikai, a harmadik pedig elektronikai jellegű volt” – magyarázta.


„Az történt, hogy rosszul kezeltük a hátsó kereket, ezt az elektronikai eszközünk pedig nem érzékelte megfelelően, így kiadták a zöld jelzést. Az FIA-val közösen vizsgáltuk meg az egész folyamatot, hogy biztosítsuk, ugyanez még egyszer nem történhet meg.”



Szavaiból ugyan az jön le, hogy a biztosító rendszerük hibája miatt történt meg a baj, ám ettől még emberi mulasztás is történt. A Sky Sports riportere, Ted Kravitz információi szerint az egész káoszt az indította el, hogy a bal hátsó keréknél dolgozó szerelő rosszul állította be a csavarkulcsát, amely szorította, nem kioldotta az anyát. Emiatt nem került sor a cserére, amit a lámpának jelző szenzorjuk nem érzékelt, így adhatták ki a zöld jelzést.


Az olasz Motorsport megtudta, Kínára módosított is a Ferrari a kerékkulcsain. Mostantól két LED-lámpa segíti a szerelőket, az egyik zölden, a másik pirosan világít, és a második csakis abban az esetben villan fel, ha a kerékcsere biztonságosan lezárult. A csapat emellett új szenzorokat is használ. Az új mechanizmust az FIA embereinek is bemutatták, akik áldásukat adták rá.

A Ferrari emellett szerelői pozícióján is változtatott: mostantól a kereket levevő és feltevő embereiknek ügyelniük kell arra, hogy még véletlenül se álljanak a kerék útjába.


A változások kapcsán Arrivabene kiemelte: „A mi érdekünk is ez, mivel fontosak számunkra az embereink, és őket minden elé helyezzük.”

Sérült szerelőjük, Francesco Cigarini időközben elhagyta a bahreini kórházat, és csütörtökön hazatért Olaszországba.
 Írta:M4sport.hu

Nincsenek megjegyzések

Üzemeltető: Blogger.