A Ferrari nyomozott, Räikkönen reakciót vár a boxbaleset után - Forma 1 Ferrari

A Ferrari nyomozott, Räikkönen reakciót vár a boxbaleset után

Miközben a Ferrari feltárta Kimi Räikkönen bahreini elszúrt kerékcseréjének okát, a finn sürgős válaszlépést vár csapatától.
Önmagában is fájó volt a Ferrari és Kimi Räikkönen számára, hogy egy elrontott kerékcsere miatt fel kellett adniuk a szahíri versenyt, de még inkább azzá tette, hogy a baki miatt az egyik szerelőjük bűnhődött, akit a baleset után kettős lábtöréssel szállítottak kórházba.



A Jégember előtt úgy váltott zöldre a lámpa, hogy valójában még csak három kerekét cserélték le, a jobb hátsó gumi még le sem került autójáról. A hiba hátteréről a Ferrari egyelőre nem árult el részleteket, az olasz Motorsport azt viszont már kiderítette, hogy a csapat vizsgálatai alapján abban szerepet játszott a hibákat monitorozó vészjelző rendszerük nem megfelelő működése. Úgy tudni, ezen a téren a verseny előtt újítottak, így az is kizárható, hogy a vasárnapi hibának bármilyen köze legyen Räikkönen pénteki szabadedzésen elrontott másik kerékcseréjéhez. A történtekre reagálva a csapat most még több szenzorral fogja vizsgálni, hogy minden rendben zajlik-e a kerekek levételénél és feltételénél.


Kimi Räikkönenek talán egy dobogós helyébe került a baki, ami után dühösen szállt ki autójából. Ezt már csak tetézte Francesco Cigarini szerelő sérülése. „Sok dolog kérdéses. Mindig próbálunk minden téren javítani, de sajnos ez most nem volt ideális, és a vége az lett, hogy alaki megsérült. Az én egyetlen dolgom viszont ilyenkor az, hogy figyeljem a lámpát, mikor vált zöldre” – nyilatkozta a „Jégember” Sanghajban. „Amikor zöldre vált, nagyjából egy másodperc után már megyek is, szóval nem sokat lehet tenni a megfékezésemért azzal, ha utána gyorsan pirosra vált a lámpa. Talán sok mindent másképp is csinálhattunk volna, de ez most már megtörtént, és megfizettük az árát.”

Szerencsésnek eddig túlzás lenne nevezni Räikkönent azok után, hogy bár Ausztráliában és Bahreinben is a hétvége nagy részében gyorsabb volt Sebastian Vettelnél, mindkét esetben kollégája nyert, őt pedig balszerencsés körülmények fosztották meg a jobb helyezéstől. Melbourne-ben a virtuális biztonsági autóval bukott pozíciót, itt a kerékcsere miatt esett ki.


„Nem tudom, hogy ez balszerencse-e, nem hinném, hogy ennek bármi köze is lenne a szerencséhez”– kommentálta helyzetét. „Talán a biztonsági autót lehet balszerencsének nevezni, de ez is megtörténik, bármikor megeshet. Ez inkább arról szól, hogy milyen területeken tudnánk még javítani. Csalódást keltő, hogy év elején máris ilyen rosszak az eredményeim.”


Kína viszont talán fordulatot hozhat számára. „Nehéz megjósolni, mennyire leszünk jók, mert az első két verseny teljesen eltért egymástól, és ez sem feltétlenül számít egy tipikus versenypályának. Meglátjuk, de nehéz elképzelni, hogy annyira más lenne, mint az eddigi versenyek. Érdekes lesz.”


A kerékcseréket elhibázó Ferrari ellen eközben az FIA is vizsgálódik, igaz, a szövetséget általában véve érdekli, miért volt az első két hétvégén ilyen sok (négy) veszélyes kiengedés, így a Haas eseteivel kiegészítve szeretné látni, hogy tehet-e bármit is a helyzet javításáért.


Írta: M4sport.hu

Nincsenek megjegyzések

Üzemeltető: Blogger.