Az FIA nem foglalkozik a füstölgő Ferrarikkal
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem
indít vizsgálatot a Ferrari „füstölgő” erőforrásának ügyében – jelentette ki a
Forma–1 versenyigazgatója, Charlie Whiting, aki biztosra veszi, a vörösök
idővel megoldják a „problémát”.,
A téli tesztek alatt még mindenki rácsodálkozott, mára viszont megszokottá vált az, hogy a Ferrari, valamint a két partnercsapat, azaz a Haas és a Sauber autóinak beindítását követően sűrű füstfelhőbe borulnak a garázsok. A jelenséggel természetesen a riválisok is foglalkoztak már, sőt a nagy rivális, vagyis a Mercedes még azt is elhintette, az FIA-nak is vetni kéne rá egy pillantást…
„Akárhányszor
beindítják a motorjaikat, mi ott fuldoklunk a garázsainkban” – jegyezte meg
kissé gúnyosan a németek tanácsadója, Niki Lauda, amikor az Auto Motor und
Sport a füstölgő Ferrari-motorokról kérdezte. „Az FIA-nak ki kellene vizsgálnia
ezt az ügyet” – tette hozzá.
A
nem megszokott látvány egyébként a 2018-as szabálymódosítások hozadéka, az idei
évtől kezdődően ugyanis az olajnak már kifelé kell szellőznie, mert nem lehet
visszairányítani a motorhoz, bízva abban, hogy a csapat ezzel plusz lóerőket
nyer. Az istállók tehát az autók hátulján elhelyezett nyílások segítségével
szabadulnak meg az olajpárától. Mivel a legtöbbször a Ferrari-motorok
„füstölnek”, valószínűleg ők több olajat égetnek el, mint a riválisok.
Ezzel
azonban semmilyen előírást sem sértenek meg, és az olajégetéssel kapcsolatos
limitet sem lépik át. Ezt az FIA alkalmazásában álló F1-es versenyigazgató, Charlie
Whiting is megerősítette már, aki nemrég ismét jelezte, a szövetség nem fog
lépést tenni a Ferrari ügyében. „Biztosra veszem, hogy találnak majd
megoldást erre a füstre” – jegyezte meg a szakember.
Noha
ez is az olajjal kapcsolatos, a Ferrari motorok esetében tapasztalt jelenségnek
nincs köze az olajégetéses előírásokhoz (a vörösök esetében ugyanis már
használt olajról van szó), melyek 2018 előtt szintén szigorodtak, egyes
istállók ugyanis különböző teljesítményjavító vegyületeket juttattak az
üzemanyagba az olaj segítségével. Éppen ezért az FIA 2018-tól részletesen
meghatározza, milyen olaj használata engedélyezett a motorokban.