Vettel: Akinek van okos ötlete, jöhet segíteni!
Bahreini sikere után Sebastian Vettelnek megint
fejtörést okoz a Ferrari vezethetősége, Kimi Räikkönen ellenben biztosra veszi,
akár nyerhette is volna a délutánt.
Kínába
érkezve az egyik legnagyobb kérdés az volt, mennyiben játszik majd a Mercedes
kezére a sanghaji hűvösebb idő, valamint az inkább az első tengelyt terhelő
vonalvezetés, és mennyiben módosulnak e változók miatt az élen kialakult
erőviszonyok.
Biztos
válasz egyelőre nincs. Lewis Hamilton az első szabadedzést fölényesen, a
másodikat csak egy hajszállal nyerte – mindkét esetben Kimi Räikkönen előtt. A
finn a második másfél órában csak 7 ezreddel maradt el a címvédő ultralágyas
körétől, és bár a pálya az ő esetében volt jobb állapotban (körét később
teljesítette), a középső szektorban Marcus Ericsson utolérése miatt otthagyott
pár tizedet.
„Az
autóval elégedett vagyok, de forgalomba kerültem, és biztos, hogy tudtam volna
ennél gyorsabb is lenni” – állapította
meg Räikkönen, aki ezúttal sem kívánt belemenni az erőviszonyokról folyó
találgatásokba. „A hosszú etapokból nem igazán derült ki számunkra,
hogy hogy állunk, mert nem voltak olyan jók a körülmények. Majd holnap
elválik.” A szombati időmérős pole-esélyük kapcsán is csak annyit
felelt: „Fogalmam sincs, majd holnap meglátjuk. Lehetetlen megmondani,
mi fog történni.”
2007
bajnoka mindenesetre tovább szárnyal, hiszen Ausztrália és Bahrein után Kínában
is úgy kezdte a hétvégét, hogy gyorsabb volt Sebastian Vettelnél. Az idén eddig
veretlen német nem titkolta, egyelőre kevésbé fekszik neki a 2018-as Ferrari. A
múlt héten már sikerült a stílusához igazítania a problémás első tengelyt, ám
elmondása szerint Kínában megint nehezen találja a fonalat.
„Ausztráliában
szenvedtem, Bahreinben sokkal elégedettebb voltam – itt most még nem jutottunk
olyan messzire, mint szerettünk volna, még mindig keresgélünk. Szóval ha
bárkinek is van valami okos meglátása, örömmel várjuk!” – viccelődött. „Ezen a pályán fontos, hogy
megtaláld a megfelelő érzést, a megfelelő beállítást. Ez egy hosszú pálya, és
nehéz a gumikat végig a működési tartományban tartani. Nem lesz könnyű, de a
jelek szerint szoros a csata, és még fogunk tudni javulni.”
Úgy
érzi, makacs versenygépéből nem könnyű kihozni a maximumot. „Nehéz
megtalálni az autó működési tartományát. Ha viszont sikerül, akkor használni is
tudod a tempóját. A tempó benne van, csak valahogy ki kell hoznunk belőle. A
mai nap eléggé vegyes volt. A délutánunk egy kicsivel jobban alakult,
elégedettebb voltam valamivel, de abban bízom, hogy holnapra már nagyon
elégedetté válhatok” – bizakodott a bajnoki éllovas.