Vettel kajánul élvezi a titkolózást…
Sebastian Vettel jól elszórakozott azon, hogy
mindenki csak találgat a kormányán fölfedezett rejtélyes fül funkciójáról…
A Ferrari a bahreini időmérő edzésen lepleződött le, amikor Sebastian Vettel pole-ja megszerzése után leparkolta autóját a célegyenesben, és a kivett kormányt úgy helyezte el rajta, hogy annak látszott a hátsó fele. Jobbra fönt a szokásos váltófülön túl egy plusz kar is látható volt a keréken, melyről a szakértők egyből megállapították, nem egyszerű kapcsoló, többállású fül, mely vélhetően valaminek csökkentésére és növelésére használható.
A
nagy kérdés viszont az, hogy pontosan mire – válasz pedig egyelőre nincs.
Pedig
az egyik tévétársaság csütörtökön Bakuban tett egy próbát, és Sebastian Vettelt
is megkérdezte, hátha kiszed belőle valamit. „A váltófülre gondol?” –
kérdezett vissza a négyszeres világbajnok értetlenül, majd miután a kérdező
pontosított, hogy egy plusz kapcsolóról beszél, csodálkozva jegyezte meg: „Tényleg?
Még meg kell néznem. Még én sem láttam ezt. Biztos a csapat csinált valamit,
anélkül, hogy szólt volna róla. Én eddig nem tudtam róla” – játszotta
el a tudatlant.
A
funkció kapcsán többféle elmélet létezik. Szakértők szerint a füllel a
differenciálműtől kezdve a motorvezérlésen át több mindent lehetne állítani. A
gyanakvást mindenesetre csak növelte, hogy az FIA Baku előtt új technikai direktívát
küldött szét a csapatoknak, melyben jelezte, mostantól
szigorúbban ellenőrizni fogja a használt motorvezérléseket, mert fennáll annak
lehetősége, hogy általuk egyesek aerodinamikai előnyszerzésre használják a
kipufogógázokat. Az nem világos, hogy kinek, kiknek a trükközése motiválta a
hirtelen változtatást, ám vannak, akik biztosra veszik, a Ferrari is köztük
van.
Az
is fölvetődött, vajon miért csak Vettel kormányára került föl a titokzatos fül,
és Kimi Räikkönen miért nem használja. Ennek kapcsán nem árt azonban
megjegyezni, hogy a két versenyző már 2017 nagy részében is eltérő
kormánymegoldást használt: míg Vettel egy finomabb mozgást lehetővé tevő
kuplungfüllel próbált javítani a rajtjain, csapattársa inkább kitartott a
korábbi megoldásnál, mert jobbnak érezte azt. A német aztán a szingapúri
rajtbaleset után visszatért a räikköneni útra.
Ami
a kíváncsi médiával való játszadozást illeti, Vettel még megjegyezte, a fülnek
mindenképpen „óriási” jelentősége lehet. „Máskülönben nem tettük volna
föl. De most nekem is utána kell járnom, mi lehet az…” – viccelődött.