Rajbüntetés nélkül úszta meg szabálysértését Leclerc


Megúszta a komoly büntetést az utolsó szabadedzést a legjobb idővel záró Charles Leclerc monacói szabálysértése után. A Ferrarinak már csak a balesetező Sebastian Vettel miatt kell aggódnia.

Talán az első helyre kormányozta a Ferrariját a hazai pályáján, Charles Leclerc így sem szállhatott ki teljes nyugalommal autójából a Monacói Nagydíj harmadik szabadedzése után. Tíz perccel később tudniillik jelenése volt az FIA versenybírósága előtt.

Közvetve éppen a másik ferraris, Sebastian Vettel balesete miatt került veszélybe, hiszen a német első kanyarban bemutatott falba csúszása váltotta ki azt a virtuális biztonsági autós fázist, amely alatt Leclerc az FIA gyanúja szerint túlságosan gyorsan hajtott. A szabályok értelmében ilyenkor a miniszektorokra osztott pálya minden szakaszában legalább egyszer egy számítógép által kiszámolt idő fölött kell maradni – így biztosítják, hogy a veszélyhelyzetben senki se lehessen gyorsabb a szükségesnél. Leclerc e szabály ellen vétett.

A versenyző végül fellélegezhetett: a bíróság tisztázta őt, nem kapott rajtbüntetést, csak egy megrovást. Indoklásukban kiemelték, bár a számok a szabálysértés tényét támasztották alá, figyelembe vették a körülményeket. „A versenyző a helyzetnek megfelelő módon fékezett az első kanyar előtt, reagálva az ott történt balesetre. A VSC-jelzés akkor lépett életbe, amikor a versenyző az 1-es és a 2-es kanyar között járt. Jelentősen lelassított, ennek ellenére az FIA ECU-rendszere által előírt mimimumidő alatt maradt a 8-as kanyarig. A bíróság figyelembe vette, hogy a versenyző lényegesen lassabb volt, mint egy normál körön ugyanezen szakaszon. Ám a VSC-t biztonsági okokból léptetjük életbe, ezért a bíróság úgy ítélte meg, a szabálysértést nem lehet figyelmen kívül hagyni. Ennek megfelelően megrovásban részesítette a versenyzőt, összhangban a többi hasonló, szabadedzésen történt esettel” – állt az FIA hivatalos indoklásában.

Leclerc-nek a mostani az első idei szóbeli figyelmeztetése volt. Három esetén (melyből kettőnek versenyzői kihágásnak kell lennie) automatikusan 10 rajthelyes büntetés jár az érintettnek.

A Ferrari ennek ellenére nem készülhet nyugodtan az időmérő edzésre (14:45, M4 Sport), hiszen rendbe kell hozniuk Vettel bal elején összetört autóját. Úgy hírlik, nem lesz gond, ám az már más kérdés, hogy a hibájáig csapattársánál lényegesen gyorsabb németet mennyire fogja visszavetni, hogy kihagyta az utolsó gyakorlási lehetőséget.

Nincsenek megjegyzések

Üzemeltető: Blogger.