Újratervezés a Ferrarinál – javulhat-e az autó a kényszerszünetben?

A bajnokság átütemezésével kénytelen volt átütemezni fejlesztési programját a Ferrari. Főnökük az olaszországi nehéz helyzet hatásáról beszélt, és arra is utalt, szerinte a későbbi idényrajt nem változtat év eleji kilátásaikon.

Még azt megelőzően, hogy a Forma–1 bejelentette, márciusban és áprilisban valamennyi csapatát három hétig tartó teljes gyárleállásra kötelezi, Olaszországban felröppent egy pletyka arról, hogy a Ferrari a szezonrajt késését a téli teszteken nem elég meggyőző autója és motorja átalakítására, megerősítésére fogja használni. Az olasz Motorsport arról cikkezett, hogy a Melbourne-be szállított autóikat abban a formájukban sosem fogják versenyeztetni, mivel a koronavírus-járvány miatt nyert extra időt az istálló főtervezője, Simone Resta a már felismert gyenge pontok kijavítására fordítja, s emellett a motorjukon is korrigálni fognak.

Tekintve, hogy a Ferrari már a Melbourne-ből való hazatérést követő héten korlátozta a munkát Maranellóban, és csapata csak az otthon ellátható munkát végezte el, túl sok idejük nagy átalakításokra nemigen lesz mostanság. A vörösök csütörtökön kezdték meg a háromhetes kötelező leállásukat, mely alatt semmiféle versenyzéssel és fejlesztéssel kapcsolatos tevékenység nem megengedett.

Ezt követően persze még lesz némi idő a május végénél hamarabb biztosan nem rajtoló bajnokság kezdete előtt, ám ezt az időt bizonyára az összes csapat kihasználja majd az előre tervezett fejlesztések megvalósítására. A Ferrari a hírek szerint a május eleji Holland Nagydíjra készült egy új aerodinamikai csomaggal, melynek célja a teszteken még túl nagy légellenállás csökkentése volt. Ezt bizonyára el is fogják készíteni a tényleges szezonkezdésig, a további fejlesztéssel ugyanakkor mind ők, mind a riválisok meg vannak lőve, hiszen amíg egy csomagot nem próbálnak ki és tesztelnek le élesben, addig nem jöhet az erre épülő következő szint, mivel így könnyű lenne tévútra lépni.




Mattia Binotto a Forma–1 hivatalos oldalának nyilatkozva elárulta, a vírushelyzet, az első négy futam elmaradása, valamint a Ferrari kényszerű hét eleji leállása miatt csapatának alaposan újra kellett gondolnia 2020-as programját. „A dolgozóink egészsége fontos, ez az elsődleges. Sikerült eljutnunk Melbourne-be, noha nem volt könnyű, mivel változtatnunk kellett a terveken és a repülőúton is. De ennél fontosabb, ami most Olaszországban történik, minket most ez aggaszt. Szeretnénk kifejezni az együttérzésünket az emberek felé” – hangsúlyozta.

„Sokféle korlátozást vezettünk be, hogy minimalizáljuk a kockázatot, és ez a fejlesztési kapacitásunkra is hatással van. Most minden a levegőben lóg. Mielőtt leálltunk, megpróbáltuk újratervezni a teljes fejlesztési programunkat, számos elméleti naptárlehetőséggel számolva. Most viszont csak várjuk, hogy hogyan terjed a koronavírus a világban, és ennek milyen hatása lesz a tevékenységeinkre. Csak ha már pontosabb képet kapunk, akkor fogjuk megtudni, mit vihetünk pályára a szezon első nagydíjain. Előbb azt kell látnunk, hogy a helyzet hogyan alakul. Reméljük, hogy a lehető leghamarabb újra munkába állhatunk, ha megfelelőek lesznek hozzá a körülmények. Részünkről támogatjuk az F1-et és az FIA-t ebben a képlékeny időszakban.”

Binotto megerősítette, a Ferrari volt a kezdeményezője annak, hogy valamennyi csapatot most kényszerítse gyárleállásra az FIA. Nekik az olaszországi helyzet miatt mindenképpen korlátozott munkavégzésre lett volna csak lehetőségük, és ha ellenfeleik eközben tovább folytathatták volna a munkát a következő hetekben, hónapokban, komoly előnyre tettek volna szert.

Az elsődleges érvük azonban mégsem ez volt. „Most nyugalomra van szükség, arra, hogy együtt legyünk a családunkkal, feltöltsük az akkumulátorainkat. Ez a három hét leállás – a nyári szünet helyett – jó lesz arra, hogy feltöltődjünk energiával, majd mindent beleadjunk a következő hónapokba, amikor két kihívással kell majd egyszerre szembenéznünk, a 2020-as és a 2021-es projekttel” – vetítette előre a szakember, aki egyúttal elismerte, van esély a 2021-es szabályok bevezetésének 2022-ig történő elhalasztására.


A gyárleállás és a fejlesztés megtorpanása mellett kérdéses, mekkora esély van arra, hogy a Ferrari lényegesen jobb helyzetből vágjon neki a 2020-as évnek az új rajtidőpontban, mint tette volna Ausztráliában. A téli tesztek után csak a Mercedes és a Red Bull mögé sorolták magukat, nem számoltak győzelmi esélyekkel, és Binotto úgy véli, ezen az sem fog változtatni, hogy most nyertek még némi időt az alaposabb felkészüléshez.

„Az autók, amiket Melbourne-be vittünk, megegyeztek azokkal, amikkel a teszteket befejeztük. Nem számítunk olyan fejlesztésekre, amik jelentősen befolyásolnák a versenyképességünket” – intett óvatosságra. „Kielemeztük az adatokat, és nem hinném, hogy lenne gond a korrelációval, szóval ez az autónk valódi teljesítménye. Hogy milyenek leszünk a többiekhez viszonyítva? Barcelona csak egy teszt volt, a pontos kép összerakásához mindig várni kell három futamot. Fontos, hogy a csapatunk folyamatosan fejlődjön, és a gárdánk, a versenyzőink is jó hétvégéket teljesítsenek, megbízhatóak legyünk.”

Binotto végül elmondta, szerinte természetes, hogy a tavalyi nyári szünet utáni feljavulásukat 2019 végén egy idei évre átnyúló visszaesés követte a Mercedeshez képest. Miközben az ellenfeleknek meggyőződésük, hogy a gyengébb formájuk az FIA által a motorjuk kapcsán indított vizsgálatnak, valamint a trükközési lehetőségek szigorítások miatti elvesztésének következménye, a csapatfőnök továbbra is állítja, hogy egyszerűen filozófiát váltottak aerodinamikai szempontból, és ma már a leszorítóerő növelése a legfőbb céljuk. „Nagyszerű munkát végeztek (ti. a Mercedes), ezt el kell ismernünk. Mi új irányba tereltük a projektünket a korábbihoz képest. Amikor ezt megteszed, általában elsőre egy kicsit visszaesel, de reméljük, hogy komoly fejlesztési potenciállal rendelkezünk a jövőre nézve” – bízott a gyors javulásukban.


Írta:M4Sport.hu

Nincsenek megjegyzések

Üzemeltető: Blogger.